Svenska användare?

Hej!

Vore kul att få veta om det finns fler svenska användare av Shapr3d.
Vad använder ni för annan mjukvara för CAD och 3D-modellering på era iPads?

Jag kör SolidWorks på stationära och laptops men för ipaden som jag alltid har med mig finns inte så mycket verkar det som. Shapr3d har funkat bra för enklare justeringar och för att skissa koncept. Jag har också stor nytta av att kunna öppna och kolla på filer som kommer in i diverse filformat när man inte är vid datorn.

1 Like

@Robert? …

1 Like

Hej Måns,

Kul att se andra landsmän här i forumet och användare av Shapr3D :+1:t2:

Mej veterligen så är det inte många appar som är bättre än denna, har testat någon men blivit besviken!
För mig så har den funkat bra och blir bättre för varje månad.
Det är mitt privata abonnemang men det har blivit så att jag använder den mer och mer på jobbet också, annars så använder jag Solidworks på jobbet för det är vad som finns tillgängligt, men det är fler användare på den datorn, där av att jag använder Shapr3D.
Privat så använder jag fusion 360 ibland, men mest för att rendera lite bilder

//Robert

Jag slutade betala årsavgifterna för solidworks 2011, sen har jag jobbat på jobbets licenser. Men nu ska jag köra eget igen, så mitt eget åldersstigna solidworks funkar inte med Windows 10, så det är dax att investera i något nytt. Shapr3D känns väldigt fräscht och så, men jag saknar lite funktionalitet som jag ofta använder. Men utvecklas Shapr3D i samma takt ett tag till så är de snart där! Ser verkligen fram mot en desktop-version, särskilt en som går att köra på Apples nya M1!

Kollade lite på Fusion men är lite skeptisk till Autodesk generellt :slight_smile:
Har en gammal Lightwave 3D-licens som jag har kört renderingar i, men det är för långsamt jmf med Modo och Maxwell mfl. för att det ska gå att ta betalt för arbete däri. Idag verkar allt röra sig mot renderade baserat på en massa presets istället för väl utvecklade inställningar/info om dessa.